2.évad 4. rész: Senate Spy

ffixer

Hihetetlen, de igaz: A Clone Wars újra normális lett! Jó tudom, hogy csak egy nagyon-nagyon szar rész volt ez, és a zsírkirály Cargo of Doom között, de én akkor is nagyon örültem, hogy végre minden visszatért a normális kerékvágásba. Na jó ez nem teljesen igaz, hiszen ez az epizód egyáltalán nem szokványos. Ugyebár a Clone Wars sorozat a Klónok Háborúját mutatja be részletesen. Ám ez a rész most egy kivétel, ugyanis ez az egyetlen epizód, amelyben nem hogy egy bekapcsolt állapotban lévő lézerkard, de még egy nyomorult lézer lövedék sem látható. És tudjátok mi a legdurvább? Ennek ellenére ez az epizód igen is jó. És hogy miért?

Clovis nyomában...

Egy holo-felvétel alapján a jedi tanács arra gyanakszik, hogy Rush Clovis szenátor egy szeparatista összeesküvés résztvevője. Persze ez még nincs bebionyítva, ezért utána kell küldeni egy köztársasági kémet. A tanács Amidala szenátort szeretné megbízni ezzel a feladattal, mert ő valaha barátja volt a Clovis szenátornak. Padmé először nemet mond a tanácsnak, mert azt nem tudja, hogy Clovis átállt a szakadárokhoz.
Anakin pedig pont ezidőben tér haza, és természetesen először a feleségét, Padmét látogatja meg, egy tortával a kezében, amit egy teherszállító hajóban kapott, mivel hogy azzal kellett "haza"mennie.
Anakinék szerelmeskedését Obi-Wan hívása szakítja meg.
Anakinnal közli a jedi tanács a Clovis-ról való hírét. Yoda arra kéri Anakint, hogy győzze meg Padmét arról, hogy vállalja el a feladatot.
Természetesen mikor Anakin megtudja, hogy Padmé-nak volt egy régi barátja, meglehetősen féltékeny lesz.
Persze Anakinnak esze ágában sincs hagyni azt, hogy Padmé kémkedjen egy áruló után, aki ráadásul még régi barátja is volt.
Viszont amikor Padmé megtudja Anakintól, hogy Clovis valószínűleg a szakadároknak dolgozik, rögtön bele is kezd a kémkedésbe.
Padmé első lépése, hogy szervez egy találkozót Clovis-sal, az egyik étteremben. Itt újra összebarátkoznak.
Megbeszélik, hogy mindketten elutazhatnának Cato Neimodiára, egyrészt mert Clovisnak van ott befolyásai, és vannak még ügyei, Amidala szenátornak pedig vannak diplomáciai kapcsolatai a neimodiakkal.
Persze Anakin azért továbbra sem bízza rá Padméra ezt a feladatot, nehogy a végén még újra összejöjjön a két szenátor. Persze nem jediként, hanem a hajó pilótájaként kiséri el Padmét Cato Neimodiára.
A bolygóra megérkezve egy bizonyos Dod szenátor fogadja őket. Padmét elvezetteti a szobájába, Clovis szenátorral pedig elintézi a fontos, és sürgős ügyeit.
Ezek a fontos, és sürgős ügyek pedig nem mással, mint a galaxis legnagyobb droid gyárával kapcsolatosak.
Dod szenátor, és a geonosisi Poggle főherceg kioktatják Clovis-t, hogy nem szabadott volna idehoznia a Amidala szenátort, elvégre ő még mindig köztársasági, és leleplezheti a tervet. Éppen ezért nagyobb részesedést akarnak a haszonból.
Természetesen Clovis egyáltalán nem egyezik bele az alapfeltételek megváltoztatásába, így elkezd vitatkozni a neimodiival, és geonosisival.
Éppen ekkor toppan be Amidala szenátor, csak mert éppen sétálni volt kedve.
Természetesen gyorsan eltüntetik a droid gyár hologrammját, Clovis pedig visszavezeti Padmét a szobájába.
Bár Clovis nem, Dod szenátor, és Poggle főherceg viszont sejtik, hogy Padmé egy köztársasági kém. Ráadásul még Clovis szenátor barátnője is, szóval mi sem lenne egyszerűbb, mint megmérgezni. Ráadásul ezzel még azt is eltudnák érni, hogy Clovis az ellenszerért cserébe beleegyezik a pénzfeltételek megváltoztatásába.
Természetesen ez meg is történik, a vacsoránál egy itallal megmérgezik Padmét, a méreg pedig csak később kezd hatni.
A vacsora után Pamdé már egy kicsit rosszul érzi magát, de azért még beleegyezik abba, hogy Clovis szenátor körbevezeti a palotában.
A séta közben Padmé eljátssza a "jajj de szomjas lettem, hozz nekem inni"-t.
Persze miközben Clovis elmegy, és hoz neki valami piát, Padmé addig sem tétlenkedik.
Konkrétan elmegy abba a terembe, ahol Dod-ék titkos tanácskozása folyt.
Ahhoz, hogy meg tudja nézni a hologrammot, amit Clovis-ék pont a megjelenése előtt kapcsoltak ki, be kell mondania a jelszót.
Sok mindennel próbálkozik; Scipio, Bankár Klán, Clovis szenátor, Rush Clovis báró, Rush.
Egyik sem jó. Aztán Padmé gondol egyet: Mi van ha Clovis szenátor annyira belé van zúgva, hogy még a jelszó is az ő neve?
- Padmé?-mondja a jelszót.
És működik!
Padmé előtt megjelenik a galaxis legnagyobb droidgyárának a hologramm képe. Természetesen az terveket, és a holo-képet tartalmazó holo-diszket ki is veszi a gépből.
Gyorsan jelez is Anakin-nak, aki nyomban a palota felé veszi az irányt.
Eközben megérkezik az itallal a kezében lévő Clovis szenátor, aki Padmé kezébe adja a piát. Ezután pedig azt kéri Padmétól, hogy fogja meg a kezét.
Ezzel csak az az egy baj van, hogy Padménak mindkét keze foglalt, mert egyikben az ital, másikban pedig a holo-diszk van.
Szóval inkább megöleli a szenátort.
Anakin pont erre a pillanatra toppan be a palotába úgy, hogy Clovis háta mögött van.
Először meglehetősen féltékeny tekintetet vág, ám amikor Padmé feléje dobja a holo-diszket, már érti minek ez a nagy ölelgetés.
Anakin visszamegy a hajóra, R2-nak adja a holo-diszket, és azt is elmondja az asztrodroidjának, hogy készítse a gépet a felszállásra.
Padmé eközben rosszul lesz a méreg miatt, és elájul. Clovis elmegy keresni egy orvos droidot, Padmé-t pedig addig is rábízza 3PO-ra.
Anakin megparancsolja R2-nak, hogyha 5 percen belül nem jön vissza (mert visszamegy a palotába), akkor menjen vissza Coruscant-ra a tervrajzokkal.
Clovis tisztázza Dod szenátorral, hogy Padmé rossz állapotban van, és hogy látszik rajta, hogy megmérgezték.
Dod szenátor pedig közli Clovis-sal, hogy ő mérgezte meg, mert Amidala egy köztársasági kém.
Erről Clovis is megbizonyosodik, mivel nem találja a holo-diszket. Márpedig más nem lophatta el, csak is Padmé.
Vissza is megy Padméhoz, aki bevallja, hogy ő lopta el a holo-diszket, ami már a köztársaság kezében van. Még mielőtt erre Clovis szenátor bármit is szólhatna, Anakin megjelenik a szobában.
Clovisnak döntenie kell, hogy az ellopott holo-diszk, vagy Padmé élete-e a fontosabb.
Végül is arra a következtetésre jut, hogy Padmé neki fontosabb, mint a nagy terve, amibe rengeteg pénzt, és energiát fektetett már bele.
Így a terv az, hogy Dod szenátortól erőszakkal veszik el az ellenszérumot, amit máskülönben csak akkor adna oda, hogyha Clovis beleegyezik a feltételekbe.
Szóval Clovis rászegez egy lézerpisztolyt Dod szenátorra, aki így kénytelen odaadni az ellenszérumot.
Anakin-ék elindulnak a hajóba, Clovis viszont megáll az ajtó előtt, és követeli a lemezt, mire Anakin megszólal: "Ne aggódj Clovis. Jó tudni, hogy van szíved."- majd elmegy.
Padmé sokkal jobban lesz, miután megkapja az ellenszérumos szurit 3PO-tól. Most már a köztársaság fel tud lépni Dooku gróf droid gyára ellen. Viszont ez már egy másik történet, ahogy az is, hogy Clovis szenátor hogyan boldogul azokkal a rohamdroidokkal, amelyek Dod szenátor parancsára jöttek oda :)

Hűűű, de poén!

Így a történet elolvasása után talán kicsit furcsállanátok, hogy én erre azt mondom, hogy jó. Hiszen így a leírás alapján az egész valami nyálas kis marhaságnak tűnik, amiben ráadásul még egy másodpercnyi fegyveres akció sincs. Akkor én miért szeretem? Hát nézzük csak... Elsősorban ott vannak a szereplők. A múltkori résszel ellentétben itt mindenkinek saját személyisége van. Dod szenátor, és Poggle főherceg két ármánykodó szemétláda, Anakin csak szimplán szemétláda (később majd még kitérek rá, hogy miért is...), Padmé nagyon jól tud színlelni, Clovis pedig egy eszméletlenül szánalmas karakter. Clovis viszont még sem olyan mint Ashoka, vagy mint Cad Bane a múltkori részben. Őt nem szívből gyűlöljük, hanem hangosan röhögünk rajta, hogyha valami olyan helyzetbe keveredik, mint mondjuk a film végén lévő droid-incidens.
Igazából a zárójeles részben rosszul írtam, Anakin nem szemétláda, hanem szemét módon féltékeny. Ugyanis nem tűri, hogyha valaki más (főleg, ha egy szenátor ugyebár...) szerelmeset játszik Padméval. Így egyértelmű volt, hogy Anakin majd megpróbálja szivatni. És tulajdonképpen igen, a legtöbb poén forrása nem más, mint Anakin féltékenysége.
Direkt nem tértem rá pl. a hajós részre. Én konkrétan ott nevettem a legtöbbet. Hogy miért, azt nem mondom el, inkább nézzétek meg majd ti is. Szóval miért szeretem? A szereplők, és a poénok miatt. Valahogy ez a 2 dolog el tudja vinni a hátán a részt. Persze azért ez nem az az igazán emlékezetes kategória. Inkább olyan, mint egy jobbra sikerült vígjáték. 1-szer, 2-szer megnézi az ember, tök jókat röhög rajta, és tulajdonképpen ennyi, több nem is kell. Nem hittem volna, hogy egy CW rész működhet fegyveres akció, izgalmas, és többnyire nyálasság mentes történet nélkül, de mégis! Most már bebizonyosodott, hogy a Clone Wars az akció-sci-fi mellett krimiként (Hidden Enemy), és Romantikus-vígjátékként (Senate Spy) is megállja a helyét. Mi lesz legközelebb, Western? :D

Szerintem: 74%
Szerintetek: 84%
Szinkronos Videó (KATT)

 


Get Your Own Quiz!, More Quizzes

A bejegyzés trackback címe:

https://clonewars.blog.hu/api/trackback/id/tr301456558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katona guy 2009.10.17. 21:32:37

Szerintem ez egy jó rész volt 85%

Zomb!eboy 2009.10.17. 23:05:49

Ez tényleg jó volt, remélem a többi is ilyen lesz, 82%.
Ja és még a hét elején láttam amcsi fórumokon, az erő gyermekei résszel kapcsolatban, hogy "that's episode was awesome", várom a jenkik lebarmozását. XD

Ágki 2009.10.18. 09:25:25

Szerintem jó volt:90%

tomi18god 2009.10.18. 09:42:17

Sztem is nagyon jó rész volt igazi megváltás a 3.rész után..88%

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.18. 10:06:47

@Zomb!eboy: Érdekes, az IGN-en is ha jól tudom 8.4-et kapott a 10-ből. Egyszerűen azt nem értem, hogy ők mi alapján pontoznak... Persze véleménye mindenkinek lehet, de azért ez már akkor is furcsa...

barkó 2009.10.18. 15:37:04

megcsináltam a kvízt úgy hogy nem láttam ezt a részt és tízből 6 pontot értem el.

kkakszni 2009.10.18. 17:48:51

szerintem nagyon jó rész volt 94%-ot adok rá ez a 2. kedvenc részem

Ágki 2009.10.18. 20:28:50

Úgy tudom az 5.rész szuper lesz.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.18. 20:35:11

@Ágki: Nézd csak meg a Next time bejegyzésben lévő videót, az már garancia az 5. rész szuperségére ;)

Ágki 2009.10.18. 20:39:43

Obi-wannal történik valami?

barkó 2009.10.19. 11:08:27

Lott Dod szenátor az a neimodiai szenátor. Szerepel az eredeti filmben mikor amidala a naboo elfoglalásáról beszél.

Wilwarin · http://www.gportal.hu/elfportal 2009.10.19. 20:14:39

Jó rész volt, csak tényleg kicsit nyálas, legalábbis nekem :P Meg hát nem volt kedvenc szereplő. Szerintem 72%

barkó 2009.10.20. 08:38:28

@Wilwarin: Ki a kedvenc szereplőd?

barkó 2009.10.20. 14:34:01

@ffixer: nem tudnád megcsinálni hogy oldalra kirakod a részek nevét és ha rákattintok akkor odalép mert így rohadt nehéz megtalálni őket mert pl a hostage crisis a 10 oldalon van.

Wilwarin · http://www.gportal.hu/elfportal 2009.10.20. 15:20:07

@barkó: Cody. A másik meg Obi-Wan, ő benne volt :) Neked?

barkó 2009.10.20. 15:27:56

Cad Bane aztán Watt Tambor

barkó 2009.10.20. 15:39:45

@Wilwarin: Cad Bane nagyon aztán Watt Tambor San Hill nem szerepel a Cw ben ja még grievous tábornok.

barkó 2009.10.20. 15:41:34

Hát nekem eleve nem tetszik annyira az a rész amiben nincs Cad Bane Watt Tambor San hill Nute Gunray vagy valami szeparatista. Sőt ha lövöldözés sincs...

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.20. 15:51:42

@barkó: Figyelj, ott van a bal oldali linkeknél az eddigi részértékelések pont. Arra rákattintasz, és ott kiválaszthatod, hogy melyik részhez szeretnél ugrani. Meg ott van a kereső is.
Az epizód meg majd fenn lesz, de erről olvashatsz egy hamarosan érkező bejegyzésben!
@Wilwarin: Bejegyezlek

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.10.20. 18:12:32

Hoppá, most eszembe jutott valami. A kvízben van egy hiba, annál a kérdésnél, hogy:
"Hány sugárvető van a részben?"
Nem számoltad bele a droidok sugárvetőjét.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.20. 18:44:52

Kijavítottam a sugárvető-t lézerpisztoly-ra. Még valami?

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.10.20. 20:07:46

Bocsi, nem kioktató hangnemet akartam, ha mégis arra sikerült, akkor elnézést : )

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.20. 21:02:35

Nem sikerült arra :D Legalább neked köszönhetően kijívítottam egy hibát.

barkó 2009.10.21. 08:57:13

Hát nekem ez nem tetszett. Elég erőltetettnek éreztem néhány részt ráadásul túl nyálas volt. 30%

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.10.21. 14:39:36

Amúgy szerintem olyaaaaan.... 8...7... 87% Jó volt a történet, meg a poénok is, ilyen részek is kellenek azért a sorozatba (bár ne túl sok, mert az már unalmas) XD.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.21. 17:26:50

@barkó: Részben egyetértek, másodszorra már nekem se tetszett annyira, de így elsőre kifejezetten szórakoztató volt számomra. Bejegyezlek!
@SuperGalaxys: Teljesen egyetértek veled, bejegyzem a te értékelésédet is!

Petyu 2009.10.29. 19:40:45

Ez arész a lány nézőket vonza, szerintem.
Mert elég nyálas,de a történet az jó.
77%

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.10.29. 21:44:04

@Petyu: Bejegyeztem az összes értékelésedet! Na te is aztán jól megváltoztattad az átlagokat :P

marcee13god 2009.12.17. 09:43:53

hát a 3. részhez képest ez szuper,deee nekem annyira ez sem jött be, pöppet uncsi de azért jó...69%

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.17. 15:13:34

Oké bejegyezlek. Eddig 9-en értékeltetek, az átlag pedig most 77%. 2%-ot zuhant.

Gubb 2010.01.10. 21:26:04

Nekem ez nem több mint 70%. Nem az a baj, ha romantikusra veszik a figurát, de ahogy haladunk a vége felé, egyre elnagyoltabb a történet. Az elején tök jó love story - nem az én műfajom, de ettől még jó, aztán nekem egyre inkább az az érzésem, hogy ezt bizony összecsapták. Megvallom, amikor ffixer szöveges ismertetőjét olvastam fent, hogy Clovis meggondolja magát, akkor kicsit izgulni kezdtem és vártam a nagy drámát ... de a katarzis elmaradt. A film semmivel sem nyújtott többet, mint ffixer szövege :-(. Szóval nekem ezért nem tetszett.

barkó 2010.01.11. 15:24:07

@marcee13god: Szerintem nem rossza a harmadik rész!

Hirnyo 2010.02.26. 21:13:50

Nincs benne akció de 85%-ot megér.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2010.04.02. 19:18:47

Bejegyeztem mindenkit. Most 72% az átlag.
süti beállítások módosítása