3. évad 3. rész: Supply Lines

SuperGalaxys

Elérkezett a Supply Lines értékelése. Szerintem ez egy remek előzményül szolgál a Rylothos és a Toydariás részekhez, jól sikerült, de nézzük, miért jutottam erre a véleményre.

Szorult helyzet...

A Rylothot megtámadták a Szeparatisták, és Ima Gun Di mester, valamint Cham Sindulla próbálják visszaszorítani a droidokat. Elég elkeseredett a küzdelem, minden tartalékuk kifogyóban van, így  Di mester felhívja a köztársasági flottát vezető Dao admirálist, hogy kérjen támogatást a Templomtól. Az admirális fel is veszi a kapcsolatot a Jedi tanáccsal, akik azonban azt mondják, sajnos nem tudnak ellátmányt biztosítani. Ezután az admirális flottája megsemmisül.

Obi-wan, Yoda és Windu ezért felhívják Bail Organát, aki épp a Tantive IV fedélzetén tartózkodik. Megkérik, hogy menjen el Toydariára, mert ő tapasztaltabb diplomata mint az ott lévő Jar Jar, és vegye rá Katunkoékat, hogy használhassák Toydariát a támogatóhajók feltöltésére. Bail beleegyezik, és el is indul arrafele.

A Toydarián már Jar-Jar várja, és megmondja a Bailt a hajóban tartani akaró őröknek, hoyg ő a barátja. A palotában találkoznak Katunkoval, és megpróbálják rávenni, hogy segítsen amentőhajók Rylothra juttatásában. A király már-már beleegyezik, hallva a szomorú híreket, de ekkor feltűnik Lott Dod, akivégül meggyőzi a király jelen lévő tanácsadóit, és az uralkodót is az ellenkezőjéről. Bail és Jar Jar leverten távoznak, áma  folyosón odarepül hozzájuk Katuunko, és azt mondja, nem ért egyet a KEreskedelmi Szövetséggel, így beleegyezik, hogy Toydaria ellátja a segélyhajóikat, amennyiben azok észrevétlenül fel tudnak szállni.

Közben a Rylothon egyre elkeseredettebb a helyzet, és Cham egyre kevésbé bízik a jedikben, mivel a szállítmány még mindig nem érkezett meg, és vesztésre állnak, valamint a droidsereg szorongatja őket. Ima mester kitalál egy mentőötletet, mégpedig, hogy ők felrobbantják az egyik köztársasági csapatszállítót, így elzárjáka  akanyon egyik kijáratát, tehát a droidok csak egy irányból tudnak támadni. Ott a köztársaságiak fel tudják tartani őket, amíg a twi'lekek a hegyekbe menekülnek.

A Toydariára közben megérkeznek a mentőhajók, és megkezdik a berakodást. Bail és Jar Jar azt beszélik meg, hogy a gungan egy vacsorán vesz részt Lott Doddal, Katunoval, és a Toydari tanácsadókkal. Közben felszállnak a hajók, és Jar Jar mindenféle hülyéskedéssel eltereli a Toydarik figyelmét, így a hajók észrevétlenül felszállnak.

KÖzben a RYlothon sikeresen alkalmazzák Di mester tervét, és a köztársaságiak hősiesen feltartják a droidokat, ameddig csak tudják. Végül Di mester, és kapitánya hősi halált hal, épp akkor, amikor megérkeznek a hajók a szállítmánnyal. A twi'lekeknek az élelmes dobozokat mentőkabinban juttatják le (ami megjegyzem szerintem rendkívül ötletes :P), és egy időre remekülki is fog tartani.

Előzmények

Ugyebár ez a rész előzményül szolgált az egész sorozat első részének, és a Ryloth trilógiának is, melyek ezek szerint kb. egy időben játszódtak. Nos, nézzük, mi a véleményem. Kezdjük a szereplőkkel. Ima-Gun Di ugyebár egy új szereplő volt, és szerintem remekül szerepelt :D Jól straégiázott, szimpatikus szereplő, bölcs, mint amilyennek egy jedinek lennie kell, és nagyon találékony. Kár, hogy meghal, de a jellemét ez is nagyon jól szemlélteti :( Cham Sindulla egy visszatérő szereplő volt ugyebár. Érdekes, és jól kidolgozott volt, ahogy megváltozott a bizalma a Köztársaság iránt. Az elején ugyebár még kitartóan segít Di tábornoknak, de mikor már hosszú ideje nem érkezik meg a szállítmány, meginog a bizalma a köztársaságiakban, és a jedi mesterben. A klónok is jók a részben, és a csaták is remekül meg lettek csinálva. Nézzük a helyszíneket. Ryloth kanyonos tája, sé Toydaria is remekül meg lett csinálva, bár utóbbi szerintem eléggé kopár kinézetű lett, de hát, ha egyszer ilyen... Az is tetszett, hogy a Toydariaknak szinte mindenük lebeg, a király tanácsadói csészealjai, az asztal... Szóval, jó kis rész volt, de két furcsaság van benne. Az egyik, hogy a támogató hajók miért a palota mellett szállnak el, úgy, hogy nagyon könnyen észrevehetik? A másik pedig: Obi-wan azt mondja: "Toydaria 2000 parszekkel van közelebb, mint a legközelebbi flottánk" Nos, akkor ez oylan, mintha arra utalna, hoyg a flottájukból is tudnának támogatást küldeni. De akkor Toydariának mia  szerepe? Merthogy a segítőhajókat azokat nem a flottától küldik? Így viszont szinte az egész rész az értelmét veszíti, vagy csak én értem félre? Mindegy, ettől eltekintve jó rész volt:

Szerintem:87% 

Szerintetek: 89%
Feliratos Videó letöltése: KATT

A bejegyzés trackback címe:

https://clonewars.blog.hu/api/trackback/id/tr692335123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gree parancsnok 2010.10.03. 12:58:20

92 %
- tetszettek az új szereplők
- lott dod,és organa
- alapból a rész
(amúgy a rész elején kilőnek 2 keselyűt. mért a fejük felett lövik le?)

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2010.10.03. 13:35:23

Szerintem egy jó rész volt, viszont azzal hogy ketté osztották a történetet (Ryloth-i és Toydaria-i események) valahogy nem jutott idő egyik szálra sem igazán, Jar Jar meg egyébként vicces volt, de az ebédlőasztali bohóckodása már egy kissé sok volt nekem.
Di mester jelleme nagyon jól ki volt találva, és a csaták is nagyon dinamikusak voltak.
A sztori nem volt egy hű de nagy szám, de egynek elmegy végül is...
82%

Gree parancsnok 2010.10.03. 13:53:52

A KÖVETKEZŐ RÉSZ A MANDALORON LESZ
(benne lesz satine és Almec)

Ravasztigris 2010.10.03. 14:32:23

Nagyon jó kis rész volt, nekem teljesen megfelelt, jó volt a csata, Ima Gun Di rövid idő alatt az egyik kedvenc karakterem lett, Keeli kapitánnyal együtt, Jar Jar végre neki való szerepet kapott, ügyes volt a politikai rész.
97%

Ariza (törölt) 2010.10.03. 14:51:57

Tetszett a rész. Nem ezt vártam előzetesen ettől a Rylothi csatától, de végül is nem volt rossz. Nekem nem annyira Di mester tetszett(sztem egy átlagos jedi nem tünik ki az átlagból), hanem inkább Keeli kaptiány, vhogy ő nekem jobban tetszett. A helyszínek is szebbek voltak mint az első évadban. A story-tól annyira nem dobtam hanyatt magam, de nem volt rossz. De nekem egy nagy kérdésem lenne. Jar Jar Binks - Ez tényleg kell nekünk emberek??????? Mert az a baj, hogy ő meg Ahsoka még mindig a kisiskolás vonalat képviselik a sorozatba. Jar Jart is az Ep. 1-utáni negatív kritikák miatt nem szerepeltették annyit az Ep. 2-be és ott nekem teljesen tetszett. Tehát nekem nem Jar Jar-ral van a bajom, csak nem ilyen helyzetbe kellene mutatni... Összességében 92% az értékelésem. Lott Dod és Keeli voltak a legjobbak véleményem szerint ebben az epizódban.

zilllosarkany 2010.10.03. 14:54:56

egy igen jó részt láthattunk
bár nekem a toydariás részek nem nagyon tetszettek, de ez egy vélemény a sok közül

85%

Gree parancsnok 2010.10.03. 15:42:08

@Ariza: de ügyesen játszott a tányérokkal. én azt hittem,hogy felborítja őket

Captain Korbel 2010.10.03. 16:06:05

90%
Amúgy szerintem a 2000 parszekkel közelebb dolognál nem a hajók odaérésével van a gond hiszen Toydariára is úgy mennek aztán onnan Rylothra, hanem magával a szállítmánnyal amit viszont Toydarian pakolnak fel.

Ki-Adi-Mundi 2010.10.03. 18:34:17

sztem jó rész volt,a csta nagyon tetszett a politikai rész is jó volt (de mikor jar jar szórakozik az asztalnál az nemannyira jön be mondjuk a produkciaja jó vol) di mester feláldozta magát a Twi-lekekért és Keeli is bejön bár azt mondják sok twi.lek éhezik (nemsokat láttam) és nem az egész bolygót ostromolják a szepik? mert akkor nemkéne az összes segéjt ledobni egy helyre na ÉRTÉKELEK:99%

kav12 2010.10.03. 18:48:09

Nekem nagyon tetszett, a kedvenc jedim is szerepelt benne, a csata is jó volt, meg a diplomáciai rész. Cham Syndullát jól le írtad, hogy milyen nagy jellemváltozás történt benne :)
Szóval jó rész volt, és Ima-Gun Di szerepe miatt:
97%

kav12 2010.10.03. 18:51:40

Keeli kapitány is nagyon jól meg lett kreálva, és a jelleme is, no meg Jar Jar végre nem véletlenül, hanem szándékosan ügyetlenkedik, azaz hülyéskedik. És igaz, ahogy előttem mondták, nem volt eléggé kifejlődve egyik szál sem, mivel mindig ott volt a másik. Amúgy meg nem úgy van, hogy hajókat tudnak kölcsönözni a flottából, de ellátmányt nem? Vagy... nemtom :/ Továbbá Lott Dod is remekül játszotta a "nem vagyok szeparatista, de a szeparatistáknak segítek a csatákban" szerepét, amire nem jöttek rá :Đ

Captain Korbel 2010.10.03. 18:55:52

@kav12: Szerintem is inkább az ellátmánnyal volt probléma nem pedig a hajókkal.

Hirnyo 2010.10.04. 19:28:29

ÖÖÖ, bocs, 80 % XD

Lucker 2011.01.11. 15:16:17

Azt én nem értem hogy Toydaria mitől semleges, amikor az első évad első részében Yoda szövetséget kötött Katunko királlyal...ha a legelső részt nem láttam volna még jobb lett volna de így is jó volt.

kav12 2011.01.11. 15:31:09

@Nomis Fanboy: Hát, ez annak a résznek az előzménye, Bail Organa itt veszi rá Katuunkót, hogy tárgyaljon Yoda mesterrel.

Lucker 2011.01.11. 15:32:26

Erre mondjuk nem is gondoltam.

Lucker 2011.01.11. 15:33:46

@kav12: de akkor viszont a Köztársaság és a Ryloth-i felkelők nem stimmelnek..

danityu 2011.01.11. 16:28:49

@Nomis Fanboy: A részek kronológiai sorrendje: Supply Lines, Ambush, Storm Over Ryloth, Innocents of Ryloth, Liberty on Ryloth
süti beállítások módosítása