2. évad 7. rész: Legacy of Terror

ffixer

Kezdhetném megint azzal, hogy mennyire vártam ezt a részt, meg hogy mennyire hosszú volt ez az egy hét, mire ismét kijött az új rész stb... Viszont őszinte leszek: valahogy kimondottan gyors volt ez a hét, és egyik pillanatról a másikra azon kaptam magam, hogy: "Jé, már le is lehet tölteni...". Ám ettől függetlenül én igen is vártam. Főleg, miután megnéztem az epizód képeit. Ezeknek a képeknek több mint a feléről ordított a sötét hangulat. Sötét hangulat? Csak nekem ugrott be a Lair of Grievous? Végül is tényleg sok szempontból hasonlítanak. Egy sötét, misztikus helyszín, a sötétséget csak a jedik fénykardja, és a klónok sisak-lámpájának a világítása töri meg, stb... Már pedig én nagyon szeretem a Lair of Grievoust (első évadból a kedvencem), szóval minden okom meg volt rá, hogy várjam ezt a részt. De vajon jogosan vártam?

Luminara Unduli és a Végzet Temploma

Bár elég komoly veszteségek árán, de a Köztársaságnak sikerült elpusztítania a legfontosabb geonosisi fegyvergyárakat. Már csak azt a fránya Kisebb Poggle-t kéne megtalálni. A szakadár vezető még mindig túl sok fontos infóval rendelkezik ahhoz, hogy csak úgy futni hagyják.
Egy klón osztag már elkezdte a keresést Poggle után, viszont Luminara nem bízik bennük annyira, hogy ő maga ne kezdjen el egy saját keresést.
El is indul Poggle keresésére, egy Kullancs nevű klón segítségével.
Nem telik bele sok idő, és találnak is egy nyomot, ami nem más mint egy lőszeres doboz.
Poggle ugyanis ilyen dobozakat szállított, miközben egy AAT tank, és néhány droid kiséretében menekült.
Kullancsnak sikerül beazonosítania (a lőszeres doboz helyzete alapján), hogy merre mehettek Poggle-ék.
A nyomok egyenesen a Prograte templomhoz vezetnek. Luminara értesíti is Obi-Wanékat erről, Anakintól pedig meg tudja, hogy épp egy homokvihar közeledik feléjük.
Ám homokvihar ide, vagy oda, ő akkor is tovább üldözi Poggle-t, még mielőtt elvesztené a nyomot.
Mikor Luminara-ék megérkeznek a templomba, nem találják Poggle-t.
Obi-Wan azt tanácsolja nekik, hogy forduljanak vissza, de már késő. Kullancsot megtámadja valami, Obi-Wanék pedig elvesztik a kapcsolatot a jedi mesterrel.
Mikor eláll a vihar, Anakin, Obi-Wan és még egy csapat klón (Cody-val együtt) elrepül a Prograte templomhoz.
Itt megtalálják Kullancs holttestét, és Luminara fénykardját.
Nincs mese, ki kell deríteni mi történt itt, ezért Obi-Wanék bemennek a templom sötétebb részébe.
A sötétben csak a két jedi fénykardja, és a klónok sisak-lámpái világítanak. Mindenki lélegzetvisszafojtva halad a sötét járatokban.
Obi-Wan kap egy hívást Luminara-tól.
A jedi mester arra kéri őket, hogy ne keressék őt, és tüstént hagyják el a templomot. Még mielőtt Obi-Wan bármit is kérdezhetne, Luminara-t leütik, így ismét megszakad a kapcsolat.
Nem sokkal később Obi-Wanék ellenséget pillantanak meg a járatokban.
Ráadásul mindkét oldalról jönnek, így nincs esély a menekülésre.
Ezek az ellenségek nem csak kinézetben különböznek a többi geonosisitól, hanem "élet"módban is. Mivel ők élőholtak.
Hiába lövik őket a klónok, ők nem halnak meg.
Obi-Wan megparancsolja a klónoknak, hogy lőjék le a boltíveket.
Ennek hatására a plafon leomlik, és kilapítja az élőholt hangyákat.
Obi-Wan belátja, hogy túl kevesen vannak ahhoz, hogy az élő holtak ellen bármit is tegyenek, erősítést kell kérniük.
A baj csak az, hogy ehhez túl mélyen vannak, és nincs jel.
Ezért Obi-Wan felküld két klónt, hogy lépjenek kapcsolatba Ki-Adi Mundival, és kérjenek től erősítést.
Sajnos azonban nem járnak sikerrel, a zombi geonosisiak megtámadják őket.
Az ordítást Anakinék is meghallják, oda is sietnek, de már csak a két klón hulláját találják ott.
Hiába is, már nincs értelme erősítést hívni. Egyrészt azért, mert ha különválnak, könnyen sebezhetőek, plusz az idő is szorítja őket. Meg kell találniuk Luminara mestert.
Hamarosan meg is találják: az élőholt geonosisiak királynőjének a trónjához van kötözve. A királynő pedig épp Poggle-val beszél.
Anakin azt terveli ki, hogy Obi-Wanék megtámadják az élő-holtakat, ő pedig megtámadja a királynőt.
Obi-Wan viszont nem egészen így gondolkodik. Tudja, hogy ha Luminara foglyul van ejtve, akkor valószínűleg ők nem akarják megölni a jediket, valamit akarnak tőlük.
A vitában végül Obi-Wan győz, így Anakinék odasétálnak a királynő elé.
Obi-Wan terve bevált, az élőholt geonosisiak -bár visítoznak - nem támadják meg őket.
A királynőnek megadatott az a képessége, hogy tudjon beszélni Obi-Wanékkal.
A két jedinek sikerül jól magukra haragítaniuk a királynőt, ezért ő elveteti a fegyvereiket. Ezt Anakin kezdetben nem akarja hagyni, de Obi-Wan beleegyezik, mert megszeretné tudni, hogy pontosan mit is tervez a királynő a jedikkel.
Kiderül, hogy a királynő egy féregszerű elmekontrollal irányítja az élőholtakat, és most ezt szeretné csinálni a jedikkel is.
Obi-Wan úgy csinál, mint ha nem zavarná, hogy Luminara fejére rárakják az elmekontrollt.
Szegény Luminara mester, és Anakin azt hiszik, hogy Obi-Wan kiváncsiságból inkább megnézi, ahogy az elmekontroll belemászik Luminara-ba, és átveszi az agya felett az irányítást.
Aztán az utolsó pillanatban Obi-Wan elkiáltja magát, és a klónok előbújnak a fedezékekből, és a lámpájukkal belevilágítanak a sötétben élő geonosisiak szemébe.
A zűrzavarban sikerül elfogniuk Poggle-t, sikerül beomlasztani a plafont, sikerül kiszabadítani Luminara-t, és Anakinnak sikerül eltaposnia a féregszerű elmekontrollt, amit Obi-Wan még elvitt volna tanulmányozni.
Találnak egy rövidebb kiutat. Egy létrán kell felmászni, és visszakerülnek a templom előcsarnokába.
A létramászás közben hullanak rájuk a kövek, és az élőholtak is üldözik őket.
Szerencséjükre épp kitör egy gejzír, ami fellöki őket az előcsarnokba. Innen pedig már tiszta az út visszafelé...

Ha mondjuk egy kicsit pörgősebb lett volna...

Igazából még így sincs túl sok okom panaszkodni, mert ez a rész még így is szuper volt. A sötét hangulat, és a -szintén sötét - környezet helyenként ütötte a Lair of Grievousban látottakat.
A látvány is teljesen hozta az előző 2 rész színvonalát. Nem csak a környezet, de maguk az élőholt geonosisiak is elég rendesen ki voltak dolgozva, a királynő szintúgy. Egy nagyon komoly hibája van. Ez pedig nem más, mint az, hogy ez az epizód valami rohadt lassan indul be. Az első 9-10 perc egy kicsit vontatott, helyenként még unalmas is. Viszont onnantól, hogy Anakinék belépnek a temploba, kezdetét veszi az igazi hangulat.
Az élőholt geonosisi dolog is egy kicsit furcsa volt. Volt, aki szerint ez nevetséges, volt aki szerint király, szerintem inkább csak úgy szimplán furcsa.
Az tény, hogy nem sok zombi mászkál a CW-ben, de hát kellett egy ilyen rész is, nem?
Azon is eléggé elcsodálkoztam, hogy a királynő tud beszélni. Jaj, és ráadásul az a hang... És képzeljétek el, hogy a királynő hangját az adja, aki a klónokét is. Akit bővebben érdekel, hogy ez a bizo
nyos Dee Bradley Baker nevű szinkronszínész miket művelt a hangjával az kattintson ide.
Szóval így összefoglalva én azt mondanám erről az epizódról, hogyha mondjuk nem az első 9-10, hanem csak az első 3-4 perc megy el azzal, hogy Luminara-ék Poggle után, Obi-Wanék pedig Luminara után kutatnak, akkor
már jobb lett volna. Akkor még 90% felé is mehetett volna az értékelés.
Így sem lett ez egy rossz rész, de azért tény, hogy helyenként izgalmasabb, és pörgősebb is lehetett volna.

Szerintem: 88%
Szerintete
k: 66%
Szinkronos Videó!


Get Your Own Quiz!, More Quizzes

A bejegyzés trackback címe:

https://clonewars.blog.hu/api/trackback/id/tr381542464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omy 2009.11.21. 21:48:25

én a három fajta közül, az vok akinek tetszett. legalább többet tudunk a geonozisiakról. 95%

Wilwarin · http://www.gportal.hu/elfportal 2009.11.21. 22:00:02

Nagyon jó kis rész volt, nekem bejött :) Nekem is a Lair of Grievous jutott eszembe róla. 93%

Zomb!eboy 2009.11.21. 23:57:24

A királynő hangja felkúrta az agyamat, a zombikon nagyot röhögtem, meg azon is ahogy mutatták őket, tiszta Horrorra Akadva Wayans tesók nélkül, és leseggfejezhettek, mert lebaszom ezt a részt, de azért ezt eltúlozták, viszont a sok baromság ellenére tetszett a rész a helyszín miatt. 85%

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.22. 10:23:22

Én még nem láttam ezt a részt, de szerintem a zombi-geonosi dolog egy akkora hülyeség, amilyet még nem látott a világ! Könyörgöm! Miért kell zombikat rakni már a Star Warsba is?! Azért majd megnézem, de jobban örülnék neki, ha Filoniék legközelebb SW-ba illő dolgokat raknának a Clone Warsba. Ez az én véleményem.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.22. 12:16:19

Szerintem nekem fáj a legjobban, hog yilyen elemeket kellett belerakni. Szerintem sokkal jobban, Star Warshoz méltóan is folytathatták volna.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.22. 12:29:18

Például:
Néhány geonosi Poggle vezetésével elkezd üzemeltetni egy titkos földalatti droidüzemet, amelyet csak végszükség esetére építettek. Mikor Luminara Kullancsal felderíteni megy, megtalálja az üzemet, de foglyul ejtik őket. Obi wan és Anakin elmegy megkeresni Rexxel, Codyval, meg egy klónosztaggal. Betörnek a gyárba, de őket is elfogják. Windu és Ki Adi pedig odavezetik a csapataikat, ahonnan az utolsó üzenetet kapták Skywalkeréktől. A klónok felfedezik a droidgyár nyomait, és megkezdiuk a behatolást. Ekkor azonban több ezer droidot küldenek fel, és egy hatalmas harc kezdődik. Eközben Anakinéknak valahogy sikerül megszökniük, és elindulnak a vezérlőközpontba. Leállítják a gyártási folyamatokat, majd feljutnak a felszínre. A klónok lassan legyőzik a maradék droidokat, és GYŐZELEM!
Mennyivel jobb lett volna.

Omy 2009.11.22. 13:18:17

@SuperGalaxys: ez tényleg tök jó sztori. szerintem azért nem akartak ilyesmit, mert a 'megint egy droid gyár' kicsit cw sablonos, gondolhatták: beteszünk valami újat, aztán tetszik akinek tetszik.
meg aztán valami választ ad a köztársaság ellenességhez.
( jó lenne a sztoridat tényleg látni egy részben, mert nagyon jó :))

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.22. 13:27:15

Egyetértek Omy-val. Ez egy teljesen jó sztori lenne, de a Weapons Factory után már nem hatna annyira újnak. Ez viszont eléggé újnak ható, csak hát nem mindenkinek tetszik.

barkó 2009.11.22. 13:32:19

Én mióta regisztráltam erre a honlapra folyamatosan clone warsosat álmodok. pl voltam már rylothon valami skakoi de ne Wat Tambor, voltam már fejvadász Cad Bane csapatában és voltam má valami hülye akit Grievous üldöz egy labirintusban.

barkó 2009.11.22. 13:41:27

Ez már fura elfogták már Nute Gunray-t (bár ő kiszabadult) elfogták Wat Tambort és most Pogglet a kicsit is lassan nem lesz ,,szepi" tanács.

Ágki 2009.11.22. 13:46:04

@barkó: De jó neked,én sose tudok róla álmodni pedig nagyon szeretnék.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.22. 13:55:05

@barkó: Én meg folyton azt álmodom, hogy olyan kommenteket írnak a részértékeléseimhez, amik az OFF-ba valóak :)

Ágki 2009.11.22. 14:15:39

UUp,tényleg,bocs.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.22. 14:33:14

@ffixer: @Omy: Köszi szépen, lehet hogy írok még párat :D

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.22. 14:35:59

Ha meg nem droidgyár, akkor is ezer másik dolgot kitalálhattak volna. pl. Luminara és Kullancs elvesznek a homokviharban.

Zomb!eboy 2009.11.22. 17:55:53

Azért jól elmagyarázták ezt a zomb! dolgot: elmekontrollféreg a hulla agyában, viccesebb mint a kék-árnyék vírus.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.22. 18:03:02

@Zomb!eboy: Viccesebbnek lehet hogy viccesebb, de azért ez mérföldekkel jobb.Legalább is szerintem...

barkó 2009.11.22. 18:34:25

@ffixer: Jó neked de ha még egy ilyet írsz akkor megpróbálom azt álmodni hogy dühös kommentek amiket kitöröltél mert offos témájúak és az offon kívül íródtak megesznek téged.

barkó 2009.11.22. 18:36:03

@Ágki: Ne hidd hogy jó ha álmodban 2-3 jedi vagdalkozik körülötted - úgy hogy az ellenségük vagy.
Ja és az se jó ha egy feldühödött bioborg üldöz egy kurrrrrrrva nagy labirintusban.

barkó 2009.11.22. 18:36:58

@ffixer: mérföldekkel!? egy szerintem szarab
kettő az star warsosan mértékegységekkel

barkó 2009.11.22. 18:39:00

@SuperGalaxys: Mer egy átlag homokvihar nagyon érdekes lett volna... de mondjuk ha beleesnének egy szakadékba és olyan zöld bigyók támadnak rájuk mint obi vanra az arénában az jó lenn.

barkó 2009.11.22. 18:40:18

@SuperGalaxys: A szokásos történet a hosszú leveleddel kapcsolatban? a Jedik győznek bravó igazán ötletes. Kell Nobel?

barkó 2009.11.22. 18:42:14

@SuperGalaxys: Mi baj a zombikkal? a nem túl szokványos hm... környezet? nincs kialvó utcalámpa nincs nyirkos fű nincs éjfél és nincsenek sírok?

barkó 2009.11.22. 18:43:50

@SuperGalaxys: És hogy kerülne ide Windu? már a jedi tanács is idejött?

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.22. 18:44:16

@barkó: Ha lehet, akkor ne írj egymás után öt kommentet. Legközelebb egyet írj. Attól még hogy más-más embernek válaszolsz, még nem kell külön kommentet írni. Ja és ez vonatkozik mindenkire, többek közt rám is. Megértésü(n)ket köszönöm!

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.23. 11:38:59

@barkó: Akkor nem Windu, hanem Ahsoka meg Bariss. teljesen mindegy. Nekem nem tetszettek a zombik, ezért találtam ki ezt. Neked meg tetszenek a zombik, és nem tetszik az én verzióm... Asszem erre szokás mondani, hogy ízlések és pofonok.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.23. 11:40:31

@barkó: Amúgy a szakadékos változat is jó. (bocs a két kommentért, de ez csak most jutott eszembe)

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.23. 17:15:45

Remélhetőleg ma este (olyan 8 óra fele) kint lesz a feliratos videó.Elárulom, hogy a felirat készítője most egy másik fajta betűtipust használt a feliratokhoz. Bár azt nem tudom, hogy így a megavideo-s változatban ez mennyire fog látszódni...

Aszlam 2009.11.23. 18:28:07

ÉN NEM TALÁLOM A RÉSZ CSAK A QUIZT!!!

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.23. 19:04:22

Majd nyólc óra tájékán lesz. Remélhetőleg...

Aszlam 2009.11.23. 19:08:03

jah akor mar értem én nem szoktam elolvasni az előzetest tönkreteszi az élményt

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.23. 19:11:22

@Aszlam: Van benne némi igazság, bár én a történet leírásában csak azokat a dolgokat említem meg, amik tovább viszik a cselekményt, apróbb részletekre nem igen térek ki.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.24. 15:40:38

Felhívom a figyelmet, hogy kint van a feliratos videó!

Ariza (törölt) 2009.11.24. 17:46:08

Sztem 94%(mármint a rész) ha még lehet értékelni. Ott az elején az ténleg elég szar volt hogy elment egy csomó idő azzal hogy luminara ott baktat mint kannyúl a szántásba, de nekem bejött a rész. Nem igazán cw-s de jo.

GrievousTábornok 2009.11.24. 18:50:09

Bár én nem rajongok a zombikért és az ehez hasonlo filmekért, de mindent egybevéve jokis rész volt. Böven megérdemli a 91%-ot

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.24. 18:56:19

Bejegyeztelek, bár az átlag még így is maradt 92% (91,6% konkrétan, de azt kerekítem ugyebár).

Aszlam 2009.11.24. 19:06:12

96% tök jó rész és ahogy másznak föl a járatban tisztára kör2 fílinget ad.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.24. 19:23:08

Bejegyzem, de az átlag így sem éri el a 92%-ot. (91,3333...%)

Ágki 2009.11.24. 20:28:11

Ez mókás rész. 98%

GrievousTábornok 2009.11.24. 22:56:19

Mókás hogy a zombi geonozisi termeszhangyákat Mókásnak találod XD

Omy 2009.11.25. 17:39:14

gondolom a droidokban már nem láttak méltó ellenfelet...

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.11.25. 18:04:18

@Ágki: Mókás, hogy nálad egy csomó rész 98% :D Bejegyzem.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.11.25. 19:44:10

HA nem lettek volna a geonosik élőholtak, meg a királynő nem férgekkel irányítja az alattvalóit, ez egy teljesen jó rész lett volna. Így azonban csak... 12% lehet hogy valakinek tetszik, de én nem közéjük tartozom.

tomi18god 2009.12.01. 16:55:15

Ez ar rész jobb volt mint az előző,jó volt tetszettt benne minden(már ami benne volt mert voltak hiányosságok de attól fügetlenül nagyon tetszett.91%

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.01. 19:47:33

@SuperGalaxys: Bejegyzem!
@tomi18god: Tiedet is, meg azt is, amit a Weapons Factory-hoz írtál.
Így a "szerintek" átlag most 84%-ra esett.

Petyu 2009.12.17. 18:29:20

Hé ffixer! Most látom, hogy ezt nem értékeltem........
Hát ne haragudjatok, de ez 25%
Nem illik a Star wars-ba az effajta " élőholtas" story.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.17. 18:58:29

Bejegyeztem. 780:10- 78%-on áll most az epizód.

barkó 2009.12.20. 17:07:15

Sztori és a kivitelezés béna! Tökre koppintás! Az alien majdnem ugyanilyen! 15%

Gubb 2010.01.01. 23:59:41

Nálam ez 0%. Az alapötlet, a sztori béna, uncsi, lapos, sablonos, a féregszerű paraziták /szimbionták már a Star Trek-ben és a Csillagkapuban is uncsik voltak, mindenesetre a SW világától idegenek. Amíg meg nem érkeznek a vén hangyamámiig, addig tűrhető, sőt jó de hogy az élőhalottakat anakin ne tudná a kardjával darabokra vágni, az kabaré. Ez talán a leggyalázatosabb CW epizód azok közül, amiket láttam, az ígéretes kezdet után óriási csalódás volt.

grievous 2010.01.17. 13:49:54

Tenyleg Wat Tambort mikor szabaditjak ki?

grievous 2010.01.28. 22:17:08

En ezt ugy ertelmeztem hogy a kiralyno iranyitsa a fergeket de ha meghalt a kiralyno akkor hogy iranyitja a fergeket a brain invadersbe????

Hirnyo 2010.02.26. 21:17:32

Mért nem lehet letölteni? megnéztem a yv-n ott akadozik. háát- 73%

Dwahi 2010.03.06. 19:56:37

ha nyomom neki h letöltés, a 2. évad 5öset akarja adni, pls egy jó linket amugy nekem kifejezetten tetszett ez a darkos hangulat, amugy meg 1895 óta készülnek filmek, szóval 100 év után nehéz már eredetit alkotni

Gree parancsnok 2010.03.06. 20:04:05

@grievous: nem írja a wookiepedia,hogy meghalt

Rex Százados 2010.07.06. 11:11:42

nekem nem igazán jött be úgy mint a többi rész ezért csak 60%

barkó 2010.07.06. 13:42:45

@Gubb: Talán neked volt igazad!

barkó 2010.07.06. 13:48:15

@SuperGalaxys: Én egy fenti kommenetedre válaszolok:
Úgy útálooooooooooooom a zombikat!

argu fisto 2010.08.19. 12:16:42

1 % és a következő 0 %
süti beállítások módosítása