Clone Wars történetíró verseny 1. rész: Ortisi ütközet by Captain Corbel

ffixer

Eredetileg úgy lett volna, hogy én elolvasom a sztorit, ezután bemásolom ide, hogy ti is elolvashassátok, azután pedig megírtam volna róla a véleményemet. Ám az első sztori (már nem beküldési sorrendben) kemény 25 oldalas volt, és kb. csak 5 bejegyzésbe fért volna csak el. Ez pedig olyan hülyén nézett volna ki, hogy inkább felraktam a netre, és onnan majd leszedhetitek a bejegyzésem végén. Úgy gondoltam, hogy a vicc kedvéért visszafelé fogok haladni. Magyarán annak a sztorija lesz az első, aki utoljára küldte be. Ő pedig nem más, mint Captain Corben. Történetének címe pedig Az Ortis-i ütközet. Délelőtt átrágtam magam ezen a 25 oldalon, és most megosztom veletek a véleményemet, utána (vagy előtte...) pedig ti is elolvashatjátok majd.

"Sötétség. Pára, és csúszós talaj."

Ami a legjobban tetszett ebben a történetben, az az, hogy nagyon részletes volt. Tényleg mindent jól leírtál, hogy mi milyennek képzeltél el, stb.
Az is tetszett, hogy kitaláltál egy csomó szereplőt, és két bolygót (már ha az a Tatooine-ra kissé hasonlító sivatagos bolygó nem a Tatooine volt...). Mindenesetre grat. mert síkságokkal, fensíkokkal, és nyomasztó erdőkkel borított planéta tényleg jól ki lett találva.
Elárulom az a rész volt a kedvencem, amikor a csapatok felderítették a bolygót. Ott nagyon jól leírtad, hogyan is képzelted el. A sivatagos bolygó is jó volt, bár azért annyira sok eltérést nem láttam a Tatooine-hoz képest, de ez egyáltalán nem biztos, hogy hiba.
A csaták is jók voltak, bár nekem úgy tűnt, hogy itt már sokkal inkább a pörgő cselekményre koncentráltál, mint a leírásokra, vagy épp a helyesírásra (na jó, azért nem kellett olyan sok hibát kijavítanom).
Szóval részletes, tele van egy csomó szereplővel, és szinte 100%-ban kitalált dolgok szerepelnek benne (leszámítva ugye azokat a dolgokat, amiknek muszáj szerepelniük egy clone wars-os sztoriban).
Viszont ami az egyik legnagyobb előnye, az pont az egyik legnagyobb hátránya is: sok a szereplő, ha nem tévedek mindegyik kitalált, ám egyiket sem tudjuk megismerni igazán. Ezt kicsit sajnáltam. Mert hát persze, vannak olyan részek, ahol szintén nincs komolyabb szereplő-bemutatás, de ott mindig van legalább egy olyan szereplő, akit már jól ismerünk.
A másik hiba valamennyire kapcsolódik az elsőhöz is. Nincs fő cselekményszál.
Persze a két különálló sztorinak van köze egymáshoz, mivel hogy a szereplők találkoznak kb. a történet felénél, de valahogy akkor sem lehet érezni azt, hogy van egy fő sztoriszál, ami ott van az egész történetben. Bár ez szerintem részben a tök idegen szereplőknek is köszönhető, ezért mondom, hogy valamennyire összefügg az első hibával.
Végül is el lehet mondani, hogy egy nagyon jó, és nagyon részletes sztorit olvashattam tőled, amiben látszik, hogy sok munkád volt. Mert nem csak, hogy leírtál 25 oldalt, de szinte 100%-ban eredeti elemekből pakoltad össze. Ez azért így tényleg marhára nem semmi.
Viszont ha lett volna benne egy központi történetszál, ami kiemelkedik a többi közül, és egy központi szereplő - ami szintén kiemelkedik a többi közül- akkor még jobbat is alkothattál volna. De ez így is több, mint király ;)
Letöltés:
http://data.hu/get/1999976/Ortisi_uzkozet_by_Captain_Corbel.doc

A bejegyzés trackback címe:

https://clonewars.blog.hu/api/trackback/id/tr511615965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2009.12.22. 16:47:26

Az értékelést olvasva, szerintem is jó rész lehet. Amúgy összesen hány beadvány érkezett?

Aszlam 2009.12.22. 17:20:20

én tuti 6. leszek. az enyém SEMMI ehez képest.
És különbenis a fejezetek elmaradtak :P

Ariza (törölt) 2009.12.22. 17:36:01

Az lenne a kérdésem, hogy egymásét nem lehet értékelni? Erre én csak az értékelés alapján 90%-ot mondanék, pedig még el se olvastam a történetet. Mikor megirtam a sajátomat azt hittem mien fasza gyerek vagyok, de az ehez képest szutyok szar, lett vagy 6 o. meg nincsenek is benne fejezetek, csak leültem irtam azt kész. De hogyha csak 5en vagyunk nekem az a célom hogy top-5 be legyek:P:P:P

Ariza (törölt) 2009.12.22. 17:37:33

Jah és ffixer az enyémet megkaptad. Mert lehet szarul küldtem el.....

Captain Korbel 2009.12.22. 17:38:51

Igazából a történet sokkal hosszabb csak el kellett feleznem, mert nem lett volna időm rá és még így se biztos hogy beférne 22 percbe. Ja és néhány kivétellel kihagytam a karakterek leírását, hogy hogy néznek ki pontosabban és néhány párbeszédet is hozzá írtam már azóta. Az viszont igaz, hogy egyetlen karaktert sem ismerünk meg jobban és hogy nincs egy konkrét főszál, de bevallom őszintén erre nem is gondoltam akkor amikor írtam, de majd talán legközelebb sikerül.

Captain Korbel 2009.12.22. 17:42:03

És habár igaz, hogy a sivatagos bolygó nagyon hasonlít a Tatooinera, de ez a bolygó nem a Tatooine csak nem találtam ki neki nevet.

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.22. 17:47:03

Azért még nem kell előre ásnotok a sírotokat. Nem úgy nézem, hogy ami sok oldalas az jó, ami meg kevés az meg sz@r. Már feltéve ha az oldalszám nem függ össze a részletességgel.
@Ariza: Igen, a tiedet is megkaptam. Amúgy százalékolni itt most nem lehet, legfeljebb elmondhatjátok a ti véleményeiteket.

Captain Korbel 2009.12.22. 17:53:12

A többiekét mikor teszed fel?

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.22. 19:19:44

Szerintem majd holnap megy fel a következő. Bár ha nagyon megerőltetem magamat, akkor lehet, hogy még 2 is belefér a holnapi napba :D

Omy 2009.12.22. 19:37:56

ugye az enyémet is megkaptad?

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.22. 20:10:36

Meg, nyugi. Mindenkiét megkaptam, aki küldött. Már ha jó helyre küldte ugye...

Aszlam 2009.12.22. 20:45:15

@ffixer: ezért kérdezi mindenki meg hogy jó helyre küldte-e :P. ugye az enyémet megkaptad? xD am mikor küldöd el a children of the force megauploados linkjét?

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.23. 10:27:33

@Aszlam: Majd ha nem leszek lusta, akkor megkérdezem a feliratozós embert MSN-en, és ha ő nem lesz lusta, akkor megadja nekem a linket. Ilyen egyszerű :P
Ja, és most látom csak, hogy a Korbel az K-val van, és nem C-vel. Bocsánat a hibáért.

Aszlam 2009.12.23. 14:30:07

mikor jön a 2. rész?

barkó 2009.12.23. 15:14:13

Az enyémmel az volt a baj, hogy két történetet írtam egy hosszú meg egy rövid. Amikor elképzeltem rájöttem, hogy mindkettő hosszú így hát a határidő előtti napon este 9kor nekiálltam új történetet írni ez meg már nem volt jó!

katona guy 2009.12.23. 16:09:39

ffixer az enyémet megkaptad?

Captain Korbel 2009.12.23. 20:41:21

Mikor lesz újabb történet?

ffixer · http://www.clonewars.blog.hu 2009.12.23. 21:38:59

Szerintem holnap délelőtt meg lesz. Kivéve, ha az egész délelőtt a karácsonyfa díszítéssel fog elmenni... majd meglátjuk...

Zomb!eboy 2009.12.23. 23:50:49

Tetszik, de még csak az első 2 fejezetet olvastam el(fáradt vagyok XD).

barkó 2009.12.24. 11:09:33

ffixer tudod lusta vagyok letölteni! Elküldenéd a babkop@gmail.com email címre? Köszi ha elküldöd. Csak azért mert így berakom a starwarsos mappámba.

Zomb!eboy 2009.12.25. 18:02:11

Hát, minden elismerésem, ez szinte már tökéletes. "taps-taps"

barkó 2009.12.26. 11:57:44

Captain Korbel vagy ffixer! Valamelyikőtök át tudná-e küldeni nekem Captain Korbel történetét?

marcee13god 2009.12.27. 15:35:31

nahh....végre sikerült megcsinálni a gépem...még egyszer bocs h nem tudtam megírni a történetem pedig már írtam magamnak egy gyors összefoglalót is h megjegyezzem meg elmentettem a szereplők képeit is de sajnos törlődött pedig szívesen megírtam volna...mégegyszer BOCCS!!!!!!

barkó 2009.12.29. 14:21:50

@Captain Korbel: Köszi, Igen!
Bocsi egyébként de néhány kritikát meg kell mondanom mert csípi a torkomat! :) Na akkor a történet rohadt jó és az eleje nagyon élvezhető, az biztos,hogy például összehasonlítva az én történetemmel tényleg egy igazi könyv! Az elején egy kicsit éreztem, hogy ötleteket szedtél a többi CloneWarrs részből ehhez csak gratulálni tudok mert nagyon összeszedett! A tartalom is jó bár van néhány rész ahol már nehezen követhető, hogy kiről szól!
Szerintem túl sokszor kezdted így: Érezte, hogy... és későn derült ki, hogy kiről van szó ha egyáltalán kiderül! Van egy olyan érzésem, hogy egy helyen te is elvesztetted két-három mondat erejéig a fonalat! Ennek ellenére a történet szuper és a kivitelezése pedig tökéletes! Abba nem megyek bele, hogy például ezeket a fogalmakat: Hődetonátor, védőpajzs, energiapajzs, hogy írják mert lehet egybe és külön is írni! Szóval nagyon jó de szerintem néhány részt ki kéne vágni, hogy beleférjen 22 percbe! Például én a sivatagos résznek nem látom értelmét! D lehet, hogy csak én nem fogom fel rendesen azon kívül, hogy pl 13-as még szerepel. A leíró részek viszont teljesen kielégítőek voltak! Most ha én újrakezdhetném az enyémet akkor én is raknék bele több szereplőt és több leírást mert az enyémben semmi nem volt csak a főváros! MINDENKI OLVASSA VÉGIG ÉS EZEK ALAPJÁN REKONSTRUÁLJA A SAJÁTJÁT! AZ ENYÉM NAGYON POCSÉK EZEK ALAPJÁN ÉS ENNEK FORRÁSA A SAJÁT LUSTASÁGOM! HATÁRIDŐ ELŐTTI NAPON ESTE HÉTKOR ÍRTAM MEG ÍGY NAGYON POCSÉK LETT!

barkó 2009.12.29. 14:22:34

JA SOK A VÉGÉN A : ,,NAGYON POCSÉK" SZÓSZERKEZET!
süti beállítások módosítása