3. évad 15. rész - Overlords

SuperGalaxys

Szerintem senkit nem zavar, ha ezúttal a régi hagyományhoz visszatérve "egy darabban" értékelek, mivel ha egy ember írja meg a két bejegyzést, akkor tök fölösleges külön lenniük... Szóval. Overlords... Ez egy igen érdekes rész volt, és hamarosan ki is derül, miért gondolom ezt.

Kaland a Mortis bolygón

Nos, az egész ott kezdődik, hogy a Jedi tanács elküldi Anakinékat a Chrelythiumn rendszerbe, hogy vizsgáljanak ki egy üzenetet. Meg is érkeznek az említett helyre, ám az ott lévő Jedi cirkáló, hídján Rexszel nem látja őket. Ekkor Anakinék meglátnak egy hatalmas repülő alakzatot, mely két egymás aljánál összeragasztott piramishoz hasonlít.

A szkennerek kikapcsolnak, ők pedig elájulnak, miközben a hatalmas gyémánt (ez jobb leírás neki) beszippantja őket.

Mikor felébrednek, egy gyönyörű, zöld édenkertben találják magukat, a gond csak az, fogalmuk sincs, hol. Találgatnak, és közben elhagyják a hajót is, mikor Anakint egy világító tündérhez hasonló személy szólítja meg. Azt mondja, tud valakit, aki segíthet nekik, és még el is vezeti őket hozzá, szóval a csapat követi őt, és el is indulnak a bolygó felszínén.

Miközben így mendegélnek, rájönnek, hogy ezen a bolygón nagyon erős az Erő jelenléte, és az őket vezető nő neve a Lány, aki az Apához vezeti őket, természetesen. Sajnos félúton a növények zöldből vörösbe váltanak, és egy kőomlás különválasztja őket. Anakin és A Lány maradnak az egyik oldalon, Obi-wan és Ahsoka pedig a másikon. Anakin azt mondja, ő követi a Lányt egészen az Apához, Obi-wanéknak meg azt javasolja, hogy menjenek vissza a hajóhoz.

Ők így is tesznek, ám közben egy vihar éri őket, ami minden életet kiírt. Azt is megtapasztalják, hogy a hajójuknak nyoma veszett. Ekkor az égből leereszkedik egy igen gonosz szerzet, aki látszólag a Lány ellentéte (természetesen ő a Fiú). Látszólag egy Sith, bár igazából nem teljesen az... Miután a rövid beszélgetés lezajlott közte, és a két jedi között, fogja magát, és madár alakjában elrepül. Obi-wanék pedig behúzódnak egy barlangba, hogy átvészeljék az éjszakát.

Az éjszaka azonban mindenki számára furcsa dolgokat hoz. Obi-wan találkozik mesterével, Qui Gonnal, akitől megtudja, hogy ezt a bolygót az Erő nagyon veszélyessé teszi, Anakin az anyjával beszél, Ahsoka pedig találkozik a jövőbeli önmagával. Ezeket a beszélgetéseket nem részletezném, mindenki nézze meg inkább maga.

Anakin ekkor fénykardot szegez az Apára, aki azonban puszta kezével leereszti. Anakin tudni akarja, mi folyik itt, mire az Apa elmagyarázza, hogy a bolygót az Erő egy mezeje irányítja, így itt nagyobb az Erő hatalma, mint bárhol máshol. Azt mondja Anakinnak, hogy megmentheti a barátait a bolygó veszélyeitől, ha kiáll egy próbát.

Közben Obi-wan és Ahsoka érdeklődve figyelik, ahogy a reggel eljövetelével minden növény újranő. Ekkor hátulról lecsap rájuk a két testvér, akik madár alakban érkeznek.

A próbát inkább mindenki nézze meg maga, azt fölösleges volna ide leírni. A lényeg, hogy Anakin megmenti Ahsokát és Obi-want, majd elutasítván az Apa javaslatát, hogy átvegye az ő helyét, elhagyja a bolygót tanítványával és mesterével.

Öhm...

Ez egy nagyon-nagy-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon furcsa rész volt. Néztem, néztem, és egyre inkább fanyalgó kifejezés költözött az arcomra. Ez az egész valahogy annyira nem illett a Star Wars univerzumába, hogy az valami hihetetlen. Ez az egész bolygó, a Mortis... Ez a hatalmas Erő-mennyiség, ezek a varázslatoknak is beillő Erő-használatok... Nem tudtam, hogy kell nézni ezt a részt. Én abszolút nem erre számítottam, és a rész semmiképp sem közelítette meg azt amit vártam, inkább negatív irányba távolodott tőle.

A Mortis maga szépen nézett ki, de azok a lebegő kövek nagyon emlékeztettek egy másik filmre. (Meg kell hagyni az a film is elég sokat koppintott, de ez most nem arról szól.) Tehát: a kinézettel semmi baj nincsen. A zenék szintén remekek voltak, azok is rengeteget dobnak a százalékon. Amivel nekem gondom volt, az a történet.

A történet valahol az elképesztően bizarr, és a rossz között mozog. Nem is azt mondom, önállóan véve, ha elvonatkoztatunk mindentől, amit az Erőről, és a Star Warsról tudunk, akkor egész jó. De ezután ideképzeltem azt az Anakint, akit a Klónok támadásában, vagy a Sithek bosszújában láttunk... És nem tudtam. Az igazi Anakin nem ezt tette volna. Egyszerűen nem lehet leírni, hogy milyen ellentmondások vannak ebben a részben, de... Tudjátok, mit? Inkább meg sem próbálom.

Összegzésképpen, önállóan véve ezt a részt: izgalmas, cselekményes, szép, látványos! Csak épp bizarr.

Szerintem: 42%

Szerintetek: 79%

 

A bejegyzés trackback címe:

https://clonewars.blog.hu/api/trackback/id/tr682655629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ki-Adi-Mundi 2011.02.12. 12:55:41

100% az egész CW be ez volt a legfontosabb rész ,és a kövi 2 résznek is 100 at fogok adni.ez a rész azt érezteti bennem hogy már közel vagyunk a epIII. hoz anakin megtudja hogy ő a kiválasztott és az egyész galaxis sorsak ezen a triológián múlik .a 3 új karakter is nagyon tetszet.és a kivitelezésük is jó de sztem a lány-é a legjobb fiú se rossz apa meg hát nemis tudom... ő se rossz. SZÓVAL 100%

Ruppi a medve 2011.02.12. 13:24:10

Nagyon egyetértek veled SuperGalaxys.
Nem tetszett.
Alapból nem jönnek be ezek a "varázslatos"
témák, de ez nagyon mellésült szerintem.

A legnagyobb hiba szerintem az, hogy mind a Fiút, mind a Lányt egy mindenkinél feljebb álló személynek állították be.Nem is fogom részletezni tovább.
36%.A grafika viszont rendkívül szép.

Ruppi a medve 2011.02.12. 13:26:04

@Ki-Adi-Mundi: Nem járunk közel az Ep III.-hoz, ugyanis a Yavini-csata előtt 2.1 van és az Ep III. 19-ben játszódik.
A Geonosis-i csatához közelebb járunk.

kav12 2011.02.12. 14:18:07

Nekem nagyon tetszett, főként azért, mert egy csomó igazság, utalás, stb van benne, és ez az egész bolygó Lucas elképzeléseit mutatja be TCW-sen. Az egész trilógia a Kiválasztottal, és az Erővel foglalkozik. Ez nem varázslat, csupán ahogy a rész címe is mondja: feljebbvalók. És ők irányították eddig az Univerzum ERejét szinte, és most, hogy lehetőségük van (legalábbis a Fiúnak, mert ő nem ezt tartja a végzetének) elmenni innen egy hajó segítségével, így meg is kaparintja a következő részekben a lehetőséget. De most még csak az Apa van a főszerepben, ahogy magyarázza Anakinnak a rendeltetését. És hogy minek kell neki lennie. Én is 100%-ot adok rá :Đ

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2011.02.12. 14:24:01

@kav12: Nekem épp ez nem tetszett. Hogy az Univerzum Erejét valaki irányítja. Az Erő számomra magától létezik, önmagát irányítja. Am bejegyzek mindenkit!

zilllosarkany 2011.02.12. 15:20:29

@SuperGalaxys: @Ruppi a medve: teljesen egyet értek mindkettőtökkel- nemvolt jó
nah: az Apa karaktere nagyon jól nézett ki, Ahsoka új fénykardja is király volt, s a bolygó jól néz ki, főleg amikor változik
nagyábból enji pozitív, a többi pedig negatív...
sztem nem volt izgalmas, főleg csekély angol tudásommal együtt végképp nem. Deh viszont Jinn és Shmi jól lett megcsinálva
össz: 44%

Ki-Adi-Mundi 2011.02.12. 16:54:23

nekem a bolygó kicsit az Avatárból a Pandoorár hasonlított.

Wilde · http://wilde.blog.hu/ 2011.02.12. 19:21:28

nekem annyira nem jön be ez a szál nincs annyira CW hangulata... 79%

Gree parancsnok 2011.02.12. 22:18:49

amennyire vártam, annyira csalódtam. de azért voltak pozitívumok:
-az előzetesben együtt lehetett látni a tanácst
- jó volt a bolygó, és a szellemek.
ez a misztikus izé nekem sem jött be.
75 %

Ki-Adi-Mundi 2011.02.13. 18:38:01

@Wilde: épp az volt benne a jó már untam a droid gyilkolászást unalmas volt mindig a a köztársaság nyert
de a triológiából a Ghosts of Mortis a legjobb benne van veer,padme halála,alderaan elpusztítása és az anya azt mondja a jövő változhat de mégse változott anakin gonosz lett.
valami elképesztően jó részek kár hogy csak 42% lett.tuti hogy nemlessznek a cw-be ilyen jó részek

danityu 2011.02.13. 19:21:37

Mortis gyönyörű, és nekem a történet és minden más egyéb is rendben volt. Szerintem jó ötlet, hogy előhozták ezt a Kiválasztott dolgot. Bár a egész trilógiát megnézve nekem van valami hiányérzetem.
90%

Wilde · http://wilde.blog.hu/ 2011.02.13. 20:40:58

@Ki-Adi-Mundi: hát én éppen másképp látom. Sztem igenis a klónok háborújáról kellen szólnia a sorozatnak, nekem ez olyan idegen volt ez a cw, amit ezekben a részekben láttunk. Azt viszont elismerem, hogy látványra jó volt, és az utolsó rész az tényleg egész jóra sikerült...

kav12 2011.02.13. 21:47:53

A Klónháborúk nem csak csatákról szól! Hanem ez egy hároméves időszak, ahol vannak csaták, politika, és különböző mellékszálak, stb. Tehát ne várd mindig a droid-klón csatákat (most droid-droid csaták lesznek xĐ)
süti beállítások módosítása